Publicat: 6 decembrie 2013

De ce mailuri trebuie sa te feresti, pentru a nu fi pacalit de escroci

Hotul urmareste banul, iar victimele se numara acum pe internet, unde vindem si cumparam tot mai des.

De la pungasii care te buzunaresc in piata ori ii pacaleau pe naivi cu alba neagra, am ajuns la tertipuri complicate si metode greu de depistat pentru un internaut neavizat.

yahooAsistam la o schimbare de strategie a hotilor care umbla dupa banii nostri pe internet. In loc sa vanda marfuri inexistente la preturi imosibil de mici, acum incearca sa ii pacaleasca pe vanzatori, adica pe cei care isi pun la vanzare pe net tot felul de bunuri – de la aparate foto pana la automobile.

Escrocii intra pe site-urile de anunturi si contacteaza apoi vanzatorii. Intreaba daca oferta mai e valabila si cer detalii despre produs. Nu negociaza pretul si se ofera sa achite anticipat. Trimit pe e-mail dovada efectuarii platii si il indeamna pe vanzator sa trimita suma de transport printr-o companie de transfer de bani.

Vicentiu a incercat sa-si vanda masina online si a fost contactat de catre un presupus cetatean englez. A fost doar la un pas de a fi inselat.

Vicentiu Corbu: „Mi s-a parut ciudat ca … de ce ai avea nevoie de volan pe stanga in Anglias Mi-am verificat contul si nu intrasera banii. Cred ca tinta a fost suma pentru transport, adica 700 de euro. Mi-a spus ca nu o sa imi apara banii in cont decat daca platesc aceasta suma.”

Sorin Draghe a fost si el pe punctul de a-si pierde masina: „Nu m-as fi asteptat ca pe un site din Romania sa fiu abordat de o persoana din alta tara. Este vorba de o persoana de sex feminin din, banuiesc eu Anglia, emailul era scris in engleza. O engleza, ce-i drept, nu prea corect gramatical.”

Un alt caz ne vorbeste despre acelasi sistem de frauda, doar ca produsul este, de aceasta data, o camera video. Un presupus cetatean scotian s-a aratat interesat de achizitionarea camerei, dar dorea ca ea sa fie trimisa, in mod surprinzator, in Nigeria acolo unde, spune el, avea un magazin de electronice.

A trimis dovada platii, iar vanzatorul si-a dat seama de inselaciune abia la posta, cand angajatii i-au spus ca s-au mai intalnit cu povesti asemanatoare.

Alexandra Tanasescu: „Daca discutia a fost atat de reala incat ati ajuns in punctul in care urmeaza sa trimiteti banii pentru transportul produsului sau chiar produsul in sine, trebuie sa fiti atenti la un ultim detaliu. Dovada care confirma ca plata a fost facuta de catre asa-zisul cumparator nu intra niciodata in inbox, ci in spam. ”

Asta se intampla pentru ca procesatorii de plati au depistat deja inselaciunile, iar serviciile de e-mail le considera niste virusi.

Un e-mail real trebuie sa contina numele complet al celui care a trimis banii si nu cere niciodata utilizarea unui alt serviciu pentru transfer de bani sau date cu caracter personal. De asemenea, nu va include niciodata atasamente sau programe.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul