Publicat: 12 februarie 2014

Sase lucruri pe care nu le stiai despre ananas. Iata ce beneficii are pentru sanatate

cum-sa-alegi-si-sa-cureti-corect-un-ananas-video_size1Pe langa mineralele si vitaminele oferite de majoritatea fructelor, ananasul constituie o sursa bogata de micronutrienti, este sarac in calorii si, mai mult decat atat, are proprietati de lupta impotriva unor afectiuni, de la inflamatii si indigestie pana osteoporoza, conform site-ului fitnea.com, citat de Mediafax.

– Ananasul trateaza inflamatiile si indigestia
Ananasul contine bromelaina, o enzima digestiva, care favorizeaza digestia si impiedica balonarea. Bromelaina se regaseste doar in ananasul proaspat, care trebuie consumat, de preferinta, dupa o masa copioasa.
– Ananasul este un bun diuretic si previne depunerea grasimilor in organism
Este, asadar, un aliat de incredere pentru o dieta echilibrata si este ideal in curele de detoxifiere a organismului.

– Ananasul contine compusi anticancerigeni
O ceasca de ananas proaspat contine 70 de miligrame de vitamina C si 95 de miligrame de vitamina A – furnizand doza zilnica de vitamina C si aproximativ 1/5 din doza zilnica de vitamina A. Aceste vitamine protejeaza celulele sanatoase de amenintarea radicalilor liberi, ce favorizeaza aparitia cancerului, si vindeca celulele deteriorate.

– Ananasul este bogat in mangan
O ceasca de ananas proaspat contine 1,55 miligrame de mangan, care intareste oasele si tesuturile conjunctive. Medicii recomanda barbatilor o doza de 2,2 miligrame pe zi si femeilor – o doza de 1,9 miligrame. Adultii mai in varsta, care prezinta un risc mai mare de oase fragile, ar trebui sa includa ananasul in alimentatie, pentru a spori rezervele de mangan din organism.

– Ananasul contine cupru
Acest fruct tropical, bogat in cupru, previne formarea cheagurilor de sange si bolile osoase. Cuprul stimuleaza productia de hemoglobina din organism si accelereaza cicatrizarea ranilor. Carenta de cupru cauzeaza osteoporoza, anemie, probleme cu glanda tiroida si scaderea numarului de limfocite. Medicii recomanda adultilor sa consume 699 miligrame de cupru pe zi. Dintre alimentele bogate in cupru fac parte crustaceele si molustele, carnea de vita si ciupercile. O ceasca de ananas taiat cubulete asigura aproximativ 151 miligrame de cupru, peste 1/5 din doza zilnica.

– Ananasul contine betacaroten
Datorita continutului de betacaroten, ananasul reduce cu pana la 35% riscul afectiunilor oculare, cum ar fi degenerescenta maculara a retinei, ce reduce abilitatea de a citi sau de a recunoaste chipurile.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul