Publicat: 9 martie 2014

Pericolul din alimentele pe care le consumi zilnic

mibdbfSarea este prezenta din abundenta in multe alimente, fara ca noi, consumatorii, sa fim constienti de acest lucru. Procesul de preparare si cel de conservare sunt etapele care implica adaugarea unei cantitati prea mari de sare in continutul unor produse cumparate din magazine.

Printre alimentele care contin multa sare se gasesc branza de vaci, pieptul de pui, cerealele, prajiturile si chiar covrigii, scrie ziare.com, care citeaza Fox News. Aceasta informatie este oferita de LeeAnn Smith Weintraub, specialista in nutritie din orasul Culver City, California (SUA).
Iata care sunt alimentele cu un continut ridicat de sare, conform specialistilor in domeniu:

Branza de vaci

Acest tip de branza reprezinta o sursa importanta de calciu si proteine. Branza de vaci cu un continut scazut de grasime contine 28 de grame de proteine pentru doar 160 de calorii.

O portie de branza de vaci, la o singura masa, contine aproape un gram de sodiu, adica aproximativ 40% din cantitatea zilnica pe care ar trebui sa o consume un om. Cel mai bine este sa cauti in magazin branza de vaci fara sare.

Cerealele

Cerealele sunt foarte bune pentru a fi consumate dimineata, oferindu-ne energia necesara pentru o mare parte a zilei. O portie de cereale poate ascunde o cantitate de aproximativ 180-300 de miligrame de sare. Aceasta reprezinta circa 12% din cantitatea totala de sodiu pe care ar trebui sa o consumi intr-o zi.

Covrigii

Covrigii pot contine o cantitate de 460 de miligrame de sodiu, adica 19% din cantitatea zilnica recomandata. Daca covrigul pe care il cumperi are adaugate diverse arome, atunci si continutul lui de sare creste corespunzator.

Produsele coapte

Prajiturile ambalate si gogosile contin mult zahar si o cantitate destul de mare de carbohidrati. Ele au, de asemenea, un continut ridicat de sare. Cele coapte si ambalate se bazeaza pe sare pentru a fi pastrate mai mult timp in raft, ea fiind adaugata peste cantitatea de sodiu folosita la prepararea retetei respective.

Cel mai bine este sa optezi pentru o prajitura preparata acasa.

Supa

Multi oameni prefera sa consume supa la pranz. Supa cumparata din magazin, care este ambalata intr-un recipient din metal, nu este chiar atat de sanatoasa pe cat se crede. O portie din acest fel de mancare poate avea in compozitie jumatate din cantitatea de sare recomandata pentru o zi.

Daca mananci un asemenea tip de supa, cauta una care contine o cantitate mica de sare. Ii poti imbunatati gustul prin adaugarea de condimente, piper sau chiar parmezan.

Sandvisurile

Din cauza faptului ca ele contin multe ingrediente, sandvisurile ascund si o cantitate mare de sare. Painea, carnea si castravetii murati din ele sunt tot atatea surse de sodiu. Un singur sandvis consumat iti poate adauga in alimentatie o cantitate de 900 de miligrame de sare.

Ca alternativa, iti poti prepara acasa un sandvis mult mai sanatos. Foloseste paine fara sare, mustar din cereale integrale (in locul castravetilor murati), legume proaspete si carne de curcan fara acest adaos. Gustul obtinut va fi unul deosebit, iar sanatatea ta va avea de castigat.

Pieptul de pui

Acest tip de carne ascunde un secret: gustul pieptului de pui este adesea imbunatatit prin injectarea unei solutii care contine multa sare. Cauta in magazin piept de pui care sa nu aiba asemenea adaosuri sau cumpara varianta organica, ea fiind cea mai buna solutie.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul