Publicat: 13 aprilie 2014

Fa-ti singura un plan de dieta. Iata cum

dieta-efectiva-para-adelgazarVrei să slăbeşti, dar nu ai bani ca să mergi la un nutriţionist? Poţi să-ţi concepi singură un meniu de dietă, pe care dacă-l asociezi cu multă mişcare şi voinţă vei reuşi să scapi de kilogramele care te deranjează! Iată cateva trucuri care te pot ajuta!

Ai încercat mai multe diete care au eşuat, ai renunţat la ideea de a ţine dietă, după care te-ai înarmat din nou cu voinţă ca să urmezi un alt plan alimentar în speranţa că te va scăpa de kilograme. Ca să-ţi construieşti un plan de dietă eficient trebuie să şii cont de cateva reguli elementare:

1. Serveşte masa la ore fixe (mic dejun, pranz, cină), iar între mese consumă fructe şi legume crude.

2. Nu manca seara tarziu şi alege alimente uşoare pentru cină.

3. Nu sări peste micul dejun care trebuie să fie cea mai consistentă masă a zilei.

4. Nu uita să bei multă apă şi ceaiuri din plante medicinale (mentă, urzică, muşeţel, coada şoricelului, tei).

5. Ridică-te de la masă cand încă simţi o uşoară senzaţie de foame.

6. Renunţă la dulciurile şi junk food-ul din comerţ, alegand mai degrabă variantele care se pot prepara în casă. Vezi AICI idei pentru deserturi care nu te îngraşă

7. Stai departe de grăsimile nesănătoase şi evită pe cat posibil prăjelile.

8. Găteşte alimentele cat mai simplu, fără să faci exces de grăsimi, prăjeli, carne.

9. Consumă zilnic cat mai multe salate de crudităţi şi sucuri de legume.

10. Evită băuturile carbogazoase şi limitează mult consumul de alcool.

11. Nu cumpăra alimente nesănătoase pentru a le ţine în casă pentru că vei fi tentată să le consumi.

12. Consumă alimente cat mai diverse în fiecare zi, construindu-ţi meniu în principal din legume, fructe, nuci, seminţe, cereale integrale şi carne slabă.

Ce poţi să mănanci la micul dejun?

• Terci de ovăz, quinoa, amaranth cu fructe uscate sau proaspete.

• Omletă cu ceapă, roşii, ardei

• Suc verde cu 2 legături de pătrunjel, 1 măr, 1 banană, pastă de susan şi seminţe de canepă decorticate.

• O salată mică de fructe pe stomacul gol, urmată de un terci de cereale integrale.

• Paine prăjită cu o felie de somon afumat.

• Ou fiert şi paine neagră prăjită cu salată de ardei roşu, pătrunjel şi ulei de măsline.

Vezi AICI recomandările medicul nutriţionist Mihaela Bilic pentru un mic dejun care nu îngraşă!

Ce poţi să mănanci la pranz?

• Sandviş cu hummus, legume şi branză (pastă de năut, salată verde, ardei roşu, avocado, 1 felie de branză, 2-3 rondele de ceapă).

• Sandviş cu 1 felie de mezel fără grăsime cu 1 felie de branză slabă, salată verde, castraveţi, 2-3 rondele de ceapă.

• Sandviş cu pastă de avocado (avocado pisat şi amestecat cu sare, piper, puţină ceapă), file de somon afumat, salată verde/spanac.

• Sandviş cu branză, ardei roşu, rondele de ou fiert, frunze de spanac/salată verde/pătrunjel.

• Sandviş cu piept de pui la grătar, ardei, ceapă, salată verde.

• Mancare gătită (cu sau fără carne) plus salată.

• Supă cremă de legume, dar fără făină şi smantană la prepararea lor. Inlocuieşte smantana cu avocado pentru a-i conferi consistenţa cremoasă. O torni într-un borcănel care se închide bine şi o poţi servi la birou alături de o salată cu multe legume, verdeaţă şi piept de pui.

• Humus cu felii de morcov, castravete, ţelină beţe sau diverse salate de crudităţi.

• Orez brun cu legume

• Paste integrale cu sos de roşii

• Omletă din tofu (branză de soia) cu ceapă şi ardei.

Ce poţi să mănanci la cină?

• File de peşte (carne slabă de pui sau vită porţie mică) cu legume preparate simplu (la abur, la wok, la grătar, la cuptor) fără sosuri pline de grăsime.

• O salată de crudităţi acompaniată de 2-3 linguri pastă de năut (humus).

• Un ceai de plante medicinale neîndulcit şi un fruct.

• Un smoothie preparat cu lapte vegetal (soia, migdale, seminţe decorticate de canepă, susan) şi o banană.

• Un suc de legume.

• O supă rece de roşii preparată fără făină (amestecă în blender roşii proaspete cu ceapă, usturoi, castraveţi, pătrunjel, piper, sare).

• O porţie de legume la grătar stropite cu ulei de măsline presat la rece, zeamă de lămaie, sare şi piper.

• Salată de vinete, fără maioneză.

• O porţie mică de salată orientală.

• O porţie mică de paste integrale cu sos de roşii, usturoi şi busuioc.

• Ciorbă de legume fără paine.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul