Publicat: 29 ianuarie 2014

Esti vegetariana sau vegana? Ce lipseste din alimentatia ta

52e91ac1e53b2Daca ai decis sa nu mai mananci deloc carne, in special daca ai renuntat si la produsele lactate, poate fi o adevarata provocare sa obtii anumite substante nutritive, de la fier, pana la calciu. Insa vestile sunt bune, chiar daca ai o alimentatie bazata exclusiv pe legume si fructe.

1. Fier – acest mineral este esential pentru un sistem imunitar sanatos. Daca ai carente de fier, te vei simti (si vei arata) mai obosita. De unde obtii mai mult fier: adauga in dieta ta zilnica mai multa fasole si cereale integrale. Si mananca multe alimente bogate in vitamina C, cum ar fi citricele, broccoli si varza, pentru a stimula absorbtia de fier in organismul tau.

2. Calciu – acesta este important pentru oase si dinti sanatosi, dar si pentru functiile musculare si cerebrale. De unde obtii mai mult calciu: fa-ti plinul de salate si legume cu frunze verzi – cum ar fi varza kale, napi, legume verzi, migdal;e, broccoli, tofu, unt de migdale si sucuri imbogatite cu calciu.

3. Proteine – acestea ajuta la mentinerea unor foliculi de par cat mai puternici. De unde obtii mai multe proteine: imbogateste-ti dieta cu fasole, nuci si linte – toate sunt surse bune de proteine.

4. Zinc – acest mineral este un element-cheie pentru structura celulelor si te ajuta sa iti mentii pielea sanatoasa. De unde obtii mai mult zinc: adauga caju, seminte de canepa, seminte de dovleac si seminte de floarea soarelui in salatele tale sau mananca-le separat, ca pe o gustare intre mesele principale. Mai gasesti zinc in germenii de grau, orz, fasole Pinto, porumb si alune.

5. Vitamina D – aceasta vitamina lucreaza impreuna cu calciul pentru intarirea unghiilor; vitamina D este importanta si pentru functia imunitara si te ajuta sa previi imbolnavirea. De unde obtii mai multa vitamina D: incearca ciupercile – acestea sunt o sursa bogata de vitamina D; mai poti incerca laptele imbogatit cu vitamina D (daca consumi produse lactate) si suc de portocale fortificat/imbogatit si el cu vitamina D.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul