Publicat: 20 decembrie 2013

Dilema: Micul dejun ingrasa sau slabeste?

micul_dejunRiscul de obezitate este de 5 ori mai mare la persoanele care nu iau micul dejun.

Unii spun ca micul dejun ingrasa, altii, din contra, ca te ajuta sa slabesti mai usor. Noi iti prezentam cele doua teorii si iti spunem ce si cat trebuie sa mananci dimineata ca sa ai silueta dorita.

Din lipsa de timp, chef sau de teama sa nu acumulezi prea multe calorii, probabil nu iei zi de zi micul dejun. Toti nutritionistii sunt insa de acord ca micul dejun e foarte important. Discutia porneste abia de la cat si ce mancam de dimineata.

Metabolismul face diferenta

1. Marea majoritate a nutritionistilor sustine ca e bine sa mananci cat mai mult dimineata si cat mai variat. In acest moment al zilei organismul se incarca cu vitamine, minerale, proteine si fibre si isi asigura energia pentru intreaga zi. Poti consuma astfel lactate cu cereale, oua, fructe, legume, dulceata etc. Odata ce ai mancat bine dimineata, pofta de a lua gustari peste zi va scadea considerabil.

2. Specialistii care sustin ca micul dejun ingrasa isi sprijina teoria pe faptul ca persoanele cu un metabolism lent au o activitate metabolica extrem de scazuta dimineata, iar un mic dejun copios poate ingrasa. Nici ei nu recomanda sa se sara peste aceasta masa, ci doar sa se consume fructe si legume la micul dejun.

Prin urmare, obisnuieste-te sa mananci de dimineata, deoarece micul dejun nu poate fi inlocuit de nicio alta masa din zi. Consuma mai mult fructe, daca medicul iti spune ca ai un metabolism lent, daca nu, poti transforma micul dejun in cea mai imbelsugata masa a zilei. Daca ai copii, ai grija ca acestia sa nu sara sub nicio forma peste masa de dimineata.

Sursa: unica.ro

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul