Publicat: 2 aprilie 2014

De ce este sanatos sa mananci vinete

bontonus-vineteNu îngraşă! O ceaşcă cu vinete tocate conţine doar 35 de calorii. In plus, nu au grăsimi. Dacă reuşeşti să le consumi fără adaos de ulei şi paine, te vei bucura şi tu de aceste calităţi. Conţinutul mare de fibre şi redus de carbohidraţi face din vinete un aliment excepţional pentru diabetici.

Studiile arată că un consum echilibrat de vinete duce la scăderea colesterolului rău, mai ales dacă sunt preparate la grătar sau la cuptor ori sunt consumate sub formă de salată, cu puţin ulei de măsline extravirgin.

Conţin bioflavonoide, antioxidanţi responsabili cu normalizarea tensiunii arteriale şi eliminarea stresului.

Previn formarea cheagurilor de sange graţie conţinutului ridicat de vitamina K şi a bioflavonoidelor care întăresc capilarele.

Sunt foarte bogate în fibre – asta înseamnă că sunt excelente pentru întregul tract digestiv, ţinand la distanţă cancerul de colon şi alte probleme legate de tranzit.

Conţin fitonutrienţi care protejează inima şi ajută creierul să funcţioneze optim. Din păcate, aceştia sunt concentraţi în coajă, pe care cei mai mulţi o aruncă. Tocmai de aceea, măcar la tocăniţe şi ghiveciuri, încearcă s-o păstrezi.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul