Publicat: 10 decembrie 2013

Cele mai bune alimente cu proprietati antibiotice naturale pentru sezonul rece

piperAlimentele cu proprietati antibiotice au capacitatea de a tine la distanta bolile, intarind sistemul imunitar. Legumele si condimentele te apara de virusi si bacterii si din acest motiv este bine sa le consumi in sezonul rece.

Daca vrei o alternativa sanatoasa la antibioticele din farmacii, trebuie sa stii ca exista numeroase alimente cu puteri vindecatoare. Potrivit care2.com, iata care sunt alimentele si condimentele care au puterea de a purifica sangele si organismul, actionand asemenea unor antibiotice naturale:

Ceapa si usturoi

Aceste alimente au proprietati antibacteriene, motiv pentru care sunt folosite in medicina naturista pentru a preveni inflamatiile. Sulful continut este elementul-cheie. Este bine ca in sezonul rece sa consumi atat usturoi, cat si ceapa pentru a preveni raceala si gripa. Usturoiul, datorita proprietatilor sale antifungice previne infectiile, iar ceapa, gratie fitonutrientilor continuti, previne cancerul.

Ce poate fi mai bun intr-un zi friguroasa decat o supa de usturoi cu cimbru? Supa de usturoi este foarte aromata si nu te vei mai satura de ea.

Miere

Mierea este folosita ca antibiotic din cele mai vechi timpuri, vindecand rapid ranile. Contine enzime care elibereaza peroxid de oxigen si impiedica inmultirea bacteriilor. Mierea imbunatateste functionarea ficatului, elimina toxinele din organism si calmeaza durerea.

Varza

Varza, broccoli, conopida sunt 3 legume cu proprietati vindecatoare. Contin sulf care lupta impotriva cancerului si vitamina C, care protejeaza organismul de infectii virale si intareste sistemul imunitar. O cana de varza ofera 75% din cantitatea zilnica de vitamina C.

De asemenea, sucul de varza este recomandat in caz de ulcer gastric. Bea o jumatate de cana de suc de varza de 2-3 ori pe zi, intre mese, timp de 2 saptamani. Poti adauga si o jumatate de lingurita de miere naturala.

Alimente fermentate (lactate si muraturi)

Astazi, tot mai multi medici recomanda sa consumi lactate cand iei antibiotice pentru ca aceste pastile distrug flora intestinala.

Condimente

Exista o multime de condimente cu proprietati antimicrobiene, pe care le poti folosi zilnic la prepararea mancarii. Iata cateva dintre cele mai bune condimente care nu trebuie sa-ti lipseasca din bucatarie: cuisoare, cimbru, menta, busuiocul, scortisoara, rozmarinul, oregano, chimion, tarhon, frunze de dafin, maghiran, coriandru, nucsoara, cardamon, piperul, ghimbir, anason si boabe de mustar.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul