Publicat: 12 februarie 2014

Ce trebuie sa stii despre pozitiile de somn

15304_frontO pozitie neinspirata in pat iti poate afecta calitatea somnului dar si sanatatea. Iata care sunt cele mai bune pozitii de somn pentru problemele tale.

Un somn linistit depinde de multi factori printre care si pozitia corecta in pat. De cate ori nu ti s-a intamplat sa te trezesti dupa o noapte de somn mai obosita decat erai cand te-ai bagat in pat? Odata ce eliminam posibilitatea ca salteaua sa fie de vina pentru noaptea ta ”zbuciumata”, este probabil ca pozitia nepotrivita in care dormi sa te fi stors de toata vlaga.

In general, pozitia corecta de somn este aceea care iti mentine coloana vertebrala intr-o pozitie cat mai naturala, dreapta si curbata. De aceea trebuie sa inveti sa adaptezi pozitia in care dormi tu de obicei astfel incat sa indeplinesti aceasta conditie importanta.

Cum corectezi pozitia de somn naturala
Daca dormi pe spate trebuie sa dormi cu capul pe perna si sa folosesti o perna rotunda pentru sustinere sub genunchi si sa improvizezi una si pentru mijloc. Cel mai simplu rulezi un prosop de baie pe care il pui in curbura de la spate.

Daca dormi pe burta este indicat sa dormi fara perna, cu capul direct pe saltea. In schimb, vei avea nevoie de o perna moale sub pelvis, pentru sustinerea abdomenului inferior. Se spune ca aceasta pozitie favorizeaza digestia dar asta nu inseamna ca e ok sa mananci inainte sa te bagi in pat, la somn.

Daca dormi in lateral risti sa ai probleme cu durerile de spate, de umar si de sold. In mod paradoxal, durerea de umar se trateaza din prin dormitul lateral, doar ca pe partea opusa umarului care te doare. Ca sa nu mai ai probleme cu durerile de spate, dormi cu o perna in brate (asta daca nu ai un partener care sa te stranga tandru la piept) si cu piciorul superior sprijinit de o perna. Prin faptul ca piciorul de deasupra trebuie sa se sprijine pe saltea contorsioneaza coloana si iti provoaca probleme pe termen lung.

Pozitiile de somn corecte pentru problemele tale
SMP. Cand ai dureri premenstruale ai tendinta sa adopti pozitia de fetus, care iti face mai mult rau conform expertilor. Cea mai indicata pozitie de somn pentru aceasta situatie este pe spate, cu bratele pe langa corp si cu un morman de perne sub picioare (genunchi).

Cand esti racita sau ai probleme cu sinusurile mai bine lasi gravitatia sa isi faca treaba si sa dormi in lateral (daca dormi pe spate vei dormi cu gura deschisa) si ia in brate o perna. Ai grija cand ai probleme sa dormi cu capul mai sus decat restul corpului, pe o perna mai mare.

Daca ai arsuri stomacale in timpul somnului este indicat sa dormi in lateral pe partea stanga. Astfel, organismul va pune presiune pe sfincterul esofagian care permite refluzul gastric. Daca in mod normal obisnuiesti sa dormi pe spate, in acest caz este indicat sa dormi cu capul mai sus decat restul corpului.

Nicio pozitie nu este gresita atata timp cat te trezesti odihnita si cu pofta de viata. Iar cand apar probleme care iti saboteaza somnul, ti-am oferit (speram noi) trucurile necesare sa le depasesti!

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul