Publicat: 5 martie 2014

Ce faci gresit cand mananci paine

8485312557_13a44f59a6_zPainea intra in categoria carbohidratilor (numiti si glucide), principala sursa de energie a organismului si, prin urmare, esentiali intr-o alimentatie echilibrata. Ei mai indeplinesc o functie importanta: cresc nivelul de serotonina (hormonul fericirii) in creier, ce scade pofta de dulce si taie apetitul, potrivit obiectiv.info.

Problema e ca painea de azi s-a transformat radical in comparatie cu cea de pe masa inaintasilor nostri. In ultimii o suta de ani, a devenit un aliment intens rafinat, plin de grasimi nesanatoase, coloranti sintetici si aditivi nocivi pe termen lung. Ea se face vinovata de excesul ponderal mai ales daca o mananci in exces sau alaturi de cartofi, carne, tocanite.

Explicatia e simpla: cea din faina alba intra in categoria carbohidratilor procesati care iti dau multe calorii goale. Pe de alta parte, cei complecsi – painea facuta din faina integrala (prin macinare, se pastreaza invelisul si germenele de grau) – sunt bogati in fibre care accelereaza metabolismul.

Painea este si o sursa de calorii sanatoase (scade riscul de obezitate sau de boli cronice). Indicele glicemic al acestei paini este redus – pancreasul elibereaza lent insulina, iar painea te satura, senzatia de satietate tine mult si nivelul energiei nu va scadea brusc.

Cu cat e mai rafinata, cu atat mai greu se digera, iar in combinatie cu proteinele (carne, branza, oua, unt), dezechilibreaza balanta acid/ alcalin si provoaca balonare si indigestie. Cand este asociata cu zaharuri de tipul dulceturilor, digestia amidonului din paine este ingreunata si se produce fermentatia.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul