Publicat: 4 martie 2014

Cat de periculoase sunt pateurile si mezelurile de post

produse-postCrenvursti vegetali, pateurile si salamul de soia sunt doldora de chimicale menite sa suplineasca lipsa materiei prime – carne, lapte si oua, si duc ideea de purificare a organismului in derizoriu.

Multe din ele contin chiar si ingrediente “de dulce”, sunt destul de scumpe si chiar au mai multe calorii decat produsele “originale”.

”Pateul si cascavalul de post contin foarte multe E-uri si grasimi hidrogenate, foarte daunatoare si plus de asta, au in compozitia lor albumina sau coloranti de origine animala”, explica prof. Dr. Mencinicopschi.

Branza tofu, cea mai sanatoasa optiune din soia

In categoria produselor nocive intra pateurile vegetale si “mezelurile”, din cauza continutului mare de “E-uri” sau alte sintetice menite sa faca produsul sa semene cat mai mult la gust, miros si culoare cu alimentul pe care il imita.

“Pateul din soia contine la fel de multi aditivi ca cel animal, poate chiar mai multi. La fel si salamul, si crenvurstii de post sau snitelul, care mai e si prajit. In niciun caz nu trebuie sa mancam zilnic astfel de produse”, recomanda prof. Gheorghe Mencinicopschi, specialist in alimentatie.

Dintre toate produsele de soia, cea mai sanatoasa este branza tofu. Pe locul urmator se afla laptele de soia, pe care il puteti consuma zilnic.

Medicii atrag atentia ca anumite produse sunt de post doar cu numele, pentru ca pe eticheta se regasesc ingrediente “de dulce”.

“Exista unele tipuri de cascaval din soia care contin cazeina (proteina din lapte care contribuie la coagularea acestuia). Acest produs, desi este fabricat din soia, nu mai poate fi considerat de post”, atrage atentia Mencinicopschi.

Singura solutie ca sa nu fiti pacalit de comercianti este sa verificati foarte atent eticheta. Ingrediente precum cazeina, derivat de ou, zer, praf de zer nu au ce sa caute intr-un produs de post.

E-uri nocive din produsele de post

Sfatul specialistilor in alimentatie este sa ocoliti produsele care contin polifosfati (E452), glutamat monosodic (E 621) si coloranti chimici de sinteza. Cel mai des intalniti sunt tartrazina (E102), galben de chinolina (E 104) si carmin (E 120). Acesta din urma este obtinut dintr-o insecta si, cu toate acestea, se regaseste in unele produse de post. Alte substante de care trebuie sa va feriti sunt conservantii-benzoati (E 211, E212, E213) si de nitriti (E251), cazeinat de sodiu, care este, de fapt, o proteina din lapte, substante de ingrosare – gume guar-E412, xantan- E415, gelan-E418, caruba-E410 si guma arabica sau acacia-E414-, sulfati/sulfiti (E227, E228), BHA (E320)-foarte nociv pentru sanatate, caramel (E150) si EDTA (E385), care se foloseste in special in conserve si este unul din cei mai periculosi aditivi

Exemple de meniuri pentru cele trei mese ale zilei

Chiar daca tineti post, nu trebuie sa renuntati la cele trei mese zilnice. Astfel, nu uitati sa consumati cate o felie de paine la fiecare masa. Ea creste nivelul glicemiei, ceea ce va face sa va simtiti mai satui si mai energici.

Diferenta dintre diversele tipuri de paine se resimte la nivelul cantitatii de fibre, cea integrala fiind mai bogata la acest capitol.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul