Publicat: 13 februarie 2014

De ce sa nu bei niciodata cafea cu lapte

un-alt-motiv-pentru-care-trebuie-sa-ti-incepi-ziua-cu-o-cafea_size1E cea mai apreciata bautura din lume – dar ne ajuta ea cu adevarat sau, dimpotriva, ne face mai mult rau? Cum ne afecteaza silueta consumul frecvent de cafea?

Cand vine vorba de cafea, parerile sunt impartite: unii oameni de stiinta lauda bautura, altii o critica. Explicatia e simpla. Cafeina si celelalte substante care se gasesc in cafea au atat parti bune – sunt antioxidante, linistesc migrenele, previn depresia si atacurile de cord – , cat si rele – pot sa faca rau inimii, agraveaza ulcerul si favorizeaza nervozitatea. Ca sa te bucuri de calitatile ei si ca sa impiedici aparitia efectelor negative, consum-o cu moderatie. Asta inseamna maximum 200 mg de cafeina pe zi, adica 2-3 cesti de cafea.

Din punct de vedere calitativ, cea mai buna cafea este cea impachetata, nu cea varsata. Aceasta din urma poate sa contina mai multe substante toxice. De asemenea, „bautura se bea fara lapte, de preferinta indulcita cu putin zahar brun sau cu miere naturala”, scrie prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi in primul volum al cartii „Noua ordine alimentara – Si noi ce mai mancam?”. Asta, fiindca efectul cafeinei este anihilant de cazeina din lapte. Intrucat cafeaua deshidrateaza, este bine s-o consumi impreuna cu un pahar de apa.

Stimuleaza metabolismul. Datorita continutului de vitamina B3, cafeaua intensifica arderea caloriilor care provin din grasimi. În plus, este saraca in proteine si zaharuri. Pentru asta insa, trebuie s-o bei simpla si neagra, fara zahar, frisca sau alte adaosuri dulci sau grase.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul