Publicat: 23 ianuarie 2014

Cum sa mananci mai putin

203022001354714024In acest moment, probabil ca stii deja ca este o idee foarte buna sa mananci micul dejun – nu doar ca iti alimenteaza metabolismul, dar, de asemenea, da „tonul” pentru o alimentatie sanatoasa pe tot parcursul zilei. Iar acum, un nou studiu publicat in jurnalul Appetite a constatat ca exista un ingredient specific din micul dejun care poate ajuta la reducerea senzatiei de foame cat e ziua de lunga: taratele de ovaz.

Pentru acest studiu, cercetatorii le-au dat participantelor – 30 de femei sanatoase si slabe – patru variante diferite de biscuiti si de suc, in zile separate. Diferentele dintre micul dejun? Un mic dejun a fost imbogatit cu mai multe tarate de ovaz decat alt mic dejun (iar unele mese de dimineata nu au fost imbogatite deloc cu tarate). Dupa ce au mancat fiecare tip de mic dejun, participantele au evaluat nivelul lor propriu de satietate. Rezultatele: femeile s-au simtit mai pline dupa masa care continea cea mai mare cantitate de tarate de ovaz. In mod deloc suprinzator, masa de dimineata care nu continea nicio urma de tarate de ovaz le-a lasat pe participante mai infometate in comparatie cu celelalte.

Explicatia este simpla: cercetatorii spun ca fibrele din taratele de ovaz sunt responsabile de acest truc care a pacalit stomacul participantelor la studiu. Fibrele te ajuta sa te simti mai satula pentru o perioada mai lunga de timp, astfel incat sa poti manca mai putin dupa masa de dimineata – ceea ce explica de ce participantele nu au raportat ca le este foame dupa ce au mancat cea mai mare cantitate de tarate de ovaz in cadrul studiului. Pentru a-ti face „plinul” in fiecare dimineata, incearca sa atingi acest mic record: 4 pana la 8 grame de fibre la masa pe care o iei de dimineata.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul