Publicat: 15 decembrie 2013

Gustarile ideale pentru cura de slabire

gustariPofteste la o gustarica rapida, care iti potoleste foamea fara sa te in grase. Dimpotriva, iti va aduce un plus de energie. Descopera o lista intreaga de variante din care poti alege cu incredere.

Gustarile dintre mese sunt o solutie la indemana pentru a regla apetitul si pentru a controla senzatia de foame care poate sa apara inaintea meselor principale. Aceasta senzatie ne determina uneori sa mancam mai mult decat ar fi nevoie. Totusi, „nu trebuie sa facem confuzie intre gustari, care trebuie sa se limiteze la doua, maximum trei pe zi, nedepasind 200-300 kcal fi ecare si mancatul permanent sau rontaitul, cum i se spune in termeni populari. Acesta din urma ne aduce sute de calorii, de obicei din surse nesanatoase, ca: dulciuri, sticksuri, covrigei, produse de patiserie, alune si seminte prajite, biscuiti etc.”, ne avertizeaza specialistul in nutritie, dr. Serban Damian. Iata, mai jos, o serie de optiuni tocmai bune pentru silueta si pentru sanatate!

Iaurt

Un iaurt mic cu un pumn de cereale integrale (ovaz, grau, secara) sau o chifla graham. Valoare calorica aprox.: 110 kcal.
Bruschete cu rosii si ciuperci

Ai nevoie de o rosie si doua ciuperci mari. Se taie bucatele, se adauga o lingura de ulei de masline, mirodenii, dupa gust, si sare. Preparatul se serveste cu doua felii de paine prajita. Valoare calorica aprox.: 155 kcal.

Dovlecei pai

Arata asemenea cartofi lor prajiti, dar intr-o varianta neprajita. E nevoie de un dovlecel care trebuie curatat de coaja, apoi taiat rondele si mai apoi pai. Se serveste cu mujdei de usturoi si sare de mare. Valoare calorica aprox.: 30 kcal.

Salata de spanac

Se amesteca frunzele de spanac, 50 g piept de pui la gratar, un ia urt mic (125 g), o lingurita de se minte de canepa, o lingura de ulei de masline, sare. Valoare calorica aprox.: 190 kcal.

Salata de varza

Varza tocata, doua fire de patrunjel/marar, doua linguri de ulei de masline, un iaurt mic (125 g), busuioc uscat presarat la fi nal, sare. Valoare calorica aprox.: 125 kcal.

Fructe

O banana sau un ciorchine de struguri poate constitui si o varianta buna de gustare intre mese. La fel, doua felii de ananas, care au un continut mare de fibre si ajuta tranzitul intestinal. Valoare calorica aprox.: 100-120 kcal.

Mix natural de vitamine

Un mar si un morcov, rasi pe razatoare, aduc organismului un plus din vitaminele A si C. Valoare calorica aprox.: 80 kcal.

Desert dulce-picant

Un mar sau o portocala presarate cu putin praf de scortisoara reprezinta o gustare cu multa vitamina C si foarte pla cu ta la gust, mai ales in anotimpul rece. Valoare calorica aprox.: 40 kcal.

Sursa: unica.ro

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul