Publicat: 6 martie 2014

Ce risti daca faci abuz de produse de patiserie

Expertii Consiliului Superior al Sanatatii (Belgia) recomanda evitarea consumului excesiv al uleiului de palmier pentru a preveni problemele de sanatate. Este vorba, de fapt, despre un ulei bogat în acizi grasi saturati.

Acestia cresc riscul maladiilor cardiovasculare, ca si crestere a LDL – colesterol rau (vezi care sunt alimentele care tin sub control colesterolul). Este foarte important, asadar, sa limitam consumul de acizi grasi saturati, scrie csid.ro.

Nu este întotdeauna facil sa studiem cu atentie etichetele pentru a determina cu precizie componenta unui produs. De aceea, trebuie sa stiti ca uleiul de palmier se ascunde frecvent sub termenul generic ulei vegetal.

Consumatorii vor beneficia de o informare mai ampla privind denumirile de pe etichetele produselor alimentare începând cu anul 2014, moment în care va intra în vigoare noua legislatie care obliga fabricantii sa aiba indicarea clara a tipului de ulei utilizat în produsele respective.

De asemenea, consumati cu moderatie produsele urmatoare, care sunt bogate în ulei de palmier: produse de patiserie, produse alimentare semipreparate, pizza, biscuiti, batoane de ciocolata, unele pateuri tartinabile si margarina.

Limitati de asemenea consumul unor produse lactate ca untul si smântâna.

Pentru a gati, folositi alte tipuri de uleiuri vegetale care contin acizi grasi nesaturati, precum: uleiul de masline, de arahide, porumb, floarea-soarelui, soia, uleiul produs din seminte de rapita, nuci sau susan.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul