Publicat: 21 ianuarie 2014

6 superalimente pe care sa le incerci in 2014

6-superalimente-pe-care-sa-le-incerci-in-2014_size1Fiecare an are vedetele lui in materie de alimentatie. Unele alimente sunt ridicate pe piedestal, altele sunt cazute in dizgratie si uitate dupa ce au fost numite superalimente in anul ce a trecut. 2014 nu face exceptie si dupa ce am invatat sa iubim frunzele de sfecla mangold, quinoa sau semintele de chia, anul acesta vom avea noi super vedete in farfurie.

. Varza murata

Un aliment atat de banal pe care noi romanii il stim de multi ani si ne invelim in el saramalutele de Sarbatori poate fi urmator superaliment de pe lista ta. Varza murata are fibre, vitamina C si K si imbunatateste sistemul imunitar. La asta se adauga si probioticele, pe care le aduce in dieta, acele culturi de bacterii care sunt benefice pentru tractul digestiv, produse prin fermentatie.

La partile bune ale verzei murate mai adaugam si fierul fara de care celulele rosii nu pot transporta oxigenul in organism. Fara fierul din dieta te vei simti vlaguit. Varza murata are si fier si vitamina C ceea ce va face acest mineral mai usor de absorbit de organism.

2. Semintele de canepa

Apreciate mai ales de catre cei care urmeaza o dieta vegana, semintele de canepa au numeroase beneficii pentru sanatate. Pentru ca sunt bogate in proteine si fier iti sustin nivelul de energie si sistemul digestiv. Au un continut ridicat de acizi grasi Omega3 si Omega6, care reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, regleaza metabolismul si stimuleaza activitatea cerebrala. Foloeseste-le mai des in cerealele de dimineata, in salate sau pur si simplu langa alte seminte ca gustare.

3. Physalis

Vor fi urmatoarele superfructe in acest an. Sunt o aparitie tot mai prezenta si in magazinele de la noi si le gasesti la preturi acceptabile, chiar daca vorbim de niste fructe exotice. S-ar putea sa le fi vazut si prin gradinile noastre plantate ca arbust decorativ. Fructele de physalis sunt de marimea unei rosii cherry, galben-portocalii, au gust dulce acrisor si sunt laudate pentru continutul mare de vitamina C si vitamina D, fier si proteine. Sunt gustoase si in stare naturala, dar le poti folosi si la dulceata sau prajituri.

4. Faina de cocos

Dupa ce te-ai indragostit de faina de amaranth sau de cea de hrisca, iti mai dezvaluim una la fel de buna in meniurile celor cu intoleranta la gluten. Faina de cocos nu are gluten, are putini carbohidrati si un gust dulce natural. Preparatele for fi bogate in proteine si fibre, dar ai grija sa ajustezi retetele si sa adaugi mai putin zahar.

5. Microverdeturile

Nu se numesc asa doar pentru ca sunt varianta la scara mica a verdeturilor obisnuite, ci si pentru ca sunt culese de timpuriu, in maxim a 14-a zi de crestere. Microverdeturile au primit multe aprecieri din partea celor care le-au studiat indeaproape pentru ca se spune ca au de 6 ori mai multi nutrienti decat suratele lor obisnuite. Micro salatele sau micro-ierburile aromatice pot fi folosite in aproape orice preparat, de la salate pana la supe sau decor pentru fripturi.

Citeste si: O salata in miniatura. Microverdeturile, noile vedete din farfurie

6. Pudra de ceai verde

Matcha sau pudra de ceai verde este cunoscuta din ritualurile japoneze inca de acum 1.000 de ani. In ultimii ani s-a transformat intr-o placere mondiala si tot mai multi neinitiati in ritualul ceaiului o incerca acasa. Matcha Lattes, bauturile reci facute cu pudra de ceai verde, si nu cu frunze, sunt faimoase in Japonia si anul acesta vor cuceri cu totul lumea. Sunt usor de facut, doar cu apa si pudra de ceai, si pastreaza intacte calitatile ceaiului verde in comparatie cu infuziile calde. Matcha este bogata in antioxidanti, imbunatateste metabolismul si scade colesterolul. In plus, contine cofeina si va fi o sursa mult mai buna de nergie decat o cafea tare.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul