Publicat: 14 ianuarie 2014

5 feluri in care sa gatesti mai sanatos anul asta

5-feluri-in-care-sa-gatesti-mai-sanatos-anul-asta_size1Daca rezolutia numarul unu pe care ti-ai propus-o pentru noul an este sa mananci mai sanatos, bucataria este locul in care sa incepi sa o pui in practica. Sanatatea si chiar si talia ta pot avea de castigat daca inveti anul acesta sa gatesti mai bine si sa stapanesti cateva tehnici simple, dar eficiente. Afla cele cinci secrete care sa iti asigure o dieta mai sanatoasa.

1. Fii bucatar sef la micul dejun

Cei care obisnuiesc sa manance zilnic micul dejun sunt mai supli si reusesc mai repede sa slabeasca. Prima masa a zilei iti poate aduce aportul de fibre, calciu, vitamine, zinc si fier de care ai nevoie, daca stii sa iti pregatesti un mic dejun echilibrat. Asta inseamna sa combini cereale integrale, proteine, lactate fara grasime, fructe si legume. Si, foarte important, sa incepi sa iti gatesti singur micul dejun. Nu iti va lua mai mult de 10-15 minute.

2. Mananca legume coapte

Pentru unii e usor si placut sa manance legume. Pentru altii, e o adevarata provocare pentru ca sa dai gust bun unor banale legume poate fi o sarcina grea. Cel mai simplu truc pe care trebuie sa il inveti este sa coci perfect legumele (la cuptor sau pe gratar) pentru ca vor avea savoare. Caldura le va intensifica gustul si le va scoate in evidenta dulceata naturala. Unde mai pui ca e mult mai sanatos sa le coci decat sa le fierbi/prajesti. Tot ce ai nevoie este un cuptor incins bine, un strop de ulei de masline, sare si piper. Incearca aceasta tehnica pe broccoli, conopida sau varza de Bruxelles.

3. Invata sa gatesti cereale

Nu vorbim de cerealele pentru micul dejun, ci de quinoa, bulgur, orez brun, cuscus. Multe dintre ele au nevoie de un timp scurt de fierbere si vei avea rapid o masa sanatoasa.

4. Renunta la sare

Cei mai multi dintre noi consumam prea multa sare, iar asta poate duce la tensiune arteriala crescuta sau boli de inima. Cea mai mare parte din sarea in exces vine din mancarea procesata pe care o consumam, asa primul sfat ar fi sa citim mai atent etichetele produselor. In plus, putem reduce sarea asezonand mancarea si cu alte condimente si mirodenii, folosind arome mai puternice de usturoi, ceapa sau lamaie.

5. Gateste in vase de fonta

Tigaia de fonta e mai greu de manevrat in comparatie cu cele din noua generatie, dar asta nu ar trebui sa fie un impediment in a gati cu ajutorul ei. Desi pare de moda veche, fonta este durabila, distribuie caldura uniform pentru o gatire perfecta si poate fi folosita si pe aragaz, si in cuptor. Pe langa motivele practice, in tigaia de fonta vei gati mai santaos pentru ca vei folosi mai putin ulei, indiferent ca pregatesti legume sau carne.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul