Publicat: 10 decembrie 2013

Lexus nu vrea sa creeze modele accesibile de tipul lui Mercedes CLA

LexusLexus nu vrea sa le calce pe urme rivalilor de la Mercedes, care mizeaza pe modele mai ieftine, cum este CLA, pentru a atrage clienti tineri si nu neaparat fideli brandului.

In anul 2000, Lexus devenea cel mai vandut brand premium pe piata din Statele Unite. O pozitie pe care avea sa o mentina vreme de 11 ani consecutiv, in ciuda problemelor de fiabilitate cu care parintele Toyota s-a confruntat in primavara lui 2010.

Cutremurul devastator cu care s-a confruntat Japonia in 2011 a marcat insa declansarea unui declin al vanzarilor Lexus pe piata din SUA, prima pozitie in segmentul premium de peste Ocean revenind celor de la BMW.

Desi sunt neinvinsi pana in prezent, germanii sunt amenintati de Mercedes, care mizeaza pe modele de mici dimensiuni, cu tractiune fata, cum ar fi A-Klasse, B-Klasse sau CLA. Lexus constientizeaza progresul facut de rivalii din Stuttgart si apreciaza succesul comercial al coupe-ului cu patru usi CLA. Succes comercial generat in primul rand de pretul destul de redus al modelului in SUA: sub 30.000 de dolari.

Lexus, al carui CT200h este ceva mai scump decat CLA, nu vrea sa urmeze politica de modele accesibile a rivalilor. O confirma chiar Jeff Bracken, directorul general Lexus, care sustine ca „nu va exista o pozitionare de tipul lui CLA. Avem brandurile Toyota si Scion pentru un astfel de public si nivel de pret. Trebuie sa recunoastem, insa, ca au avut un start grozav, care are un impact benefic asupra volumelor vandute si asupra gamei, generand trafic si pentru celelalte modele”.

Chiar si asa, seful Lexus nu vede cu ochi buni clientii modelelor Mercedes CLA si BMW Seria 1, care pot fi usor de influentat si deloc fideli unui brand anume.

In vreme ce Mercedes se afla pe drumul catre pozitia de lider al segmentul premium din SUA, Bracken se pastreaza cu picioarele pe pamant si recunoaste ca Lexus nu poate aspira la aceasta pozitie fara modele accesibile. In vreme ce japonezii spera sa vanda 270.000 de unitati in SUA in 2013, BMW si Mercedes se asteapta sa sara de 300.000.

In anul sau de glorie, 2007, Lexus reusea sa vanda in SUA peste 320.000 de masini. Abia pentru 2014, Bracken sustine ca va fixa o tinta de vanzari apropiata de record, adica 300.000 de unitati.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul