Publicat: 10 decembrie 2013

BMW: „Trebuie sa crestem productia lui i3”. Tesla: „BMW i3 arata ca o piesa de mobilier de la Ikea”

BMW i3In vreme ce BMW se bucura de o cerere peste asteptari pentru noul i3, primul model al brandului sau electric, Tesla iese la contraatac. Designerul americanilor sustine ca BMW seamana cu o piesa de mobilier de la Ikea.

BMW si-a pus mari sperante in noul i3, primul model al brandului sau electric i, lansat in toamna acestui an in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Increderea germanilor in potentialul micului automobil electric pare deja sa dea roade, comenzile depasind asteptarile initiale. E drept ca cifrele prognozate initial de germani au fost unele timide, influentate de teama unei reactii negative a publicului. La Frankfurt, BMW anunta ca intentioneaza sa vanda 10.000 de unitati pana la sfarsitul acestui an.

Cei care erau familiarizati cu evolutia unor modele electrice ca Nissan Leaf sau Opel Ampera au privit cu scepticism tinta pentru ultimele trei luni ale acestui an. Cu toate acestea, BMW a rasturnat orice asteptare la mijlocul lui noiembrie, cand i3 a ajuns oficial pe piata mama, in Germania. Bavarezii anuntau atunci ca biroul lor de vanzari a inregistrat deja 10.000 de comenzi ferme pentru i3.

BMW i8 soseste in primavara

Evolutia ascendenta duce, inevitabil, la o crestere a productiei. Friedrich Eichiner, seful operatiunilor financiare BMW, a declarat in urma cu mai bine de o luna, ca o cerere in continua crestere va duce si la o ajustare a productiei. Asta inseamna noi investitii in linia de asamblare.

Desi BMW nu a recunoscut oficial cati bani a cheltuit pentru a dezvolta, produce si distribui noul i3, analistii sustin ca aproximativ doua miliarde de euro au parasit vistieria companiei in acest scop. Anul viitor, in primavara, gama i se va largi, odata cu adaugarea supercarului hibrid i8, expus si el in toamna la Salonul de la Frankfurt.

Tesla ataca designul lui BMW i3

In vreme ce germanii sunt foarte mandri de primul lor model electric, Tesla, constructorul american cu experienta in domeniul vehiculelelor cu emisii zero, iese la contraatac. Si o face prin vocea lui Franz von Holzhausen, designerul companiei, care aseamana mezinul i3 cu o piesa de mobilier de la Ikea.

Intr-un interviu acordat AutoBild, von Holzhausen a declarat ca i3 este doar un mit al sloganului „The Ultimate Driving Machine”, promovat cu mandrie de BMW pentru a sublinia calitatile dinamice ale masinilor produse la Munchen. Designerul Tesla sustine ca nu crede in capacitatea lui i3 de a respecta standardele brandului.

De asemenea, chiar daca a complimentat interiorul, von Holzhausen, sustine ca masina arata ciudat si sfideaza conventionalul. Trasaturi care puteau fi evitate avand in vedere proportiile si inovatiile ansamblului electric de propulsie.

Referirea la o piesa de mobilier vine dupa ce von Holzhausen declara mai mult timp in urma ca Tesla prefera sa cumpere mobilier de la Ikea, decat sa investeasca in design interior si elemente de arhitectura.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul