Publicat: 24 martie 2014

Probleme de sanatate pe care le poti trata dormind

sleepnbeautycom_01606200Ce-ar fi daca am putea preveni bolile de care ne temem cel mai mult doar mergand la culcare la o ora rezonabila si dormind sapte ore pe noapte? Acest lucru chiar este posibil, spun specialistii.

1. Te ingrasi aparent fara motiv

Sunt o sumedenie de studii care atesta faptul ca oamenii odihniti, care dorm in jur de 7 ore pe noapte, mananca mai putin decat cei cu program de somn haotic. Plus ca cercetatorii au mai demonstrat un lucru: persoanele care dorm destul iau decizii mai bune, mai bine gandite fata de cele private de somn, inclusiv in ceea ce priveste alegerile alimentare. De altfel, sunt si studii care arata ca indivizii care merg la culcare in jurul aceleiasi ore in fiecare zi au un nivel de grasime corporala mai mic decat cei care dorm haotic. Explicatia cercetatorilor este ca lipsa unei igiene a somnului afecteaza eliberarea in corp a hormonilor care ne confera senzatia de satietate, astfel ca avem tendinta sa mancam mai mult ca sa ne saturam.

2. Probleme cu glicemia

Pofta de dulce si de a rontai toata ziua ceva poate fi cauzata, printre altele, si de somnul insuficient. Iar este vorba, de fapt, de niste variatii haotice ale glicemiei pe tot parcursul zilei, pe fondul oboselii acumulate din cauza lipsei somnului odihnitor. Iar in timp, se poate instala diabetul de tip II (noninsulinodependent). Un studiu realizat in 2012 arata ca problemele cu somnul afecteaza semnificativ modul in care celulele corpului raspund la insulina (rezistenta la insulina a celulelor este primul semn catre diabet). Dupa numai patru nopti de somn insuficient, participantii la studiul respectiv au prezentat o scadere cu 16% a sensibilitatii celulelor la insulina, chiar mai mult in cazul celulelor grase. Practic, lipsa somnului le-a conferit o rezistenta la insulina specifica supraponderalilor (chiar si in cazul in care participantii nu aveau probleme cu greutatea). Este vorba, practic, despre o „imbatranire“ prematura a metabolismului, cauzata de privarea de somn.

3. Libido scazut

Atat femeile, cat si barbatii sunt mai putin interesati de sex atunci cand sunt privati de somn. Chair daca nu era nevoie de un studiu pentru asta, cercetatorii au vrut sa confirme aceasta teorie si au confirmat-o printr-o serie de studii. De altfel, unele cercetari au dovedit ca este o legatura intre lipsa somnului si scaderea nivelului de testosteron la barbati.

4. Raceli frecvente

Daca simti ca mai tot timpul iti curge nasul si stranuti sau tusesti, decat sa iei intruna suplimente cu vitamina C pentru imunitate, mai bine ti-ai controla programul de somn, spun specialistii. Oamenii care dorm aproximativ opt ore pe noapte isi scad de aproape trei ori riscul de a raci fata de cei care dorm mai putin de sapte ore, demonstreaza o cercetare publicata in 2009, citata de „Huffington Post“.

5. Afectiuni cardiovasculare

Un studiu, realizat in 2012 de cercetatorii americani de la Universitatea Alabama, a demonstrat ca somnul insuficient creste de patru ori riscul unui accident vascular cerebral, mai ales in cazul persoanelor care sufera de afectiuni cardiovasculare. Asadar, daca ai diagnostic de hipertensiune sau de tulburari de ritm cardiac ori alte afectiuni cardiovasculare, este esential ca din tratament sa faca parte si un program bine pus la punct de somn.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul