Publicat: 19 decembrie 2013

Cumperi de la Lidl? Vezi ca anunt au facut acestia

lidlLidl a practicat preturi mai mici decat magazinele Plus, dupa preluarea acestora in 2010, si si-a dublat ponderea marcilor proprii in vanzari, aceste produse fiind mai ieftine decat cele de brand, reiese dintr-un raport al Consiliului Concurentei.

Vanzarile de produse sub marca proprie ale Lidl au reprezentat o prioritate pentru retailer din momentul intrarii pe piata din Romania. De altfel, Lidl ocupa primul loc in topul retailerilor cu cele mai mari vanzari de marca proprie – 80%.

La nivel intregii piete pondere vanzarilor de marci proprii este de 12%. Produsele sub marca proprie sunt cu pana la 20% mai ieftine decat cele de brand, transmite Mediafax.

„In cazul Lidl, vanzarile de marca proprie au reprezentat, odata cu momentul intrarii pe piata din Romania, o prioritate. Marcile proprii prezente in lantul Lidl sunt furnizate atat de producatori romani, cat si din import (preponderent tari ale Uniunii Europene). Furnizorii romani sunt majoritari pe categoriile carne, oua, ulei, in timp ce pe categoriile lactate si mezeluri predomina produsele din import”, se mai arata in comunicatul Consiliului Concurentei.

Concurenta a derulat din oficiu o analiza a impactului intrarii retailerului german Lidl pe piata romaneasca, odata cu preluarea celor aproximativ 100 de magazine Plus de la Tengelmann. Analiza este prima de acest fel realizata dupa aprobarea unei tranzactii.

„Preturile medii aplicate de Lidl au urmat, in general, trendul pietei si al concurentilor din zona. Tendinta generala a Lidl a fost una de scadere de la un nivel superior al pretului aplicat de Plus, inaintea realizarii operatiunii. Mai mult, pe majoritatea categoriilor analizate si pe majoritatea pietelor geografice, pretul mediu aplicat de Lidl a scazut, in anumite situatii chiar sub cel al concurentilor sau cel aplicat de Kaufland. Doar in ceea ce priveste categoriile ulei, paine si lapte, preturile medii au inregistrat cresteri pe toata perioada analizata, dar aceste cresteri au fost constatate in toate lanturile de magazine analizate”, se arata inn comunicatul Consiliului Concurentei.

De asemenea, Consiliul Concurentei a analizat si comportamentul retailerului Kaufland, pre- si post- preluare a retelei Plus. Astfel, s-a constatat ca in aproximativ 94% din cazuri preturile Kaufland au evoluat in mod similar cu cele ale concurentilor.

„Tranzactia nu a condus la cresteri generalizate de preturi ale Kaufland, situatia care se intalneste mai des fiind chiar de scadere a preturilor. De exemplu, se poate mentiona situatia preturilor de vanzare a produsului «carne de porc». Preturile aplicate de Kaufland la acest produs au scazut pe 4 piete din 5 analizate”, arata Consiliul Concurentei.

In februarie 2010, Lidl & Schwartz a anuntat ca va prelua de la Tengelmann retelele de magazine de discount Plus din Romania si Bulgaria, iar in noiembrie Consiliul Concurentei a autorizat operatiunea de concentrare economica.

La vremea respectiva, tranzactia a ridicat semne de intrebare pentru ca Lidl& Schwartz opera in Romania si reteaua de hipermarketuri discount Kaufland si prin preluarea Plus, magazine tot cu profil discount, ar fi depasit o cota de 60% din retailul discount. Formatele celor doua magazine erau insa diferite. Dupa preluare, Lidl a continuat extinderea in Romania ajungand la o retea de 169 de magazine in acest an.

Potrivit unui raport al Consiliul Concurentei, Lidl se situeaza pe locul trei intr-un top al marilor retaileri, dupa vanzarile de anul trecut, fiind depasit de Kaufland si Carrefour. Urmatorii in top sunt Real, Auchan, Penny&XXL, Mega Image, Cora, Profi si Billa.

Esti deja fan? Click aici sa nu mai apara mesajul